Ibu terjebak dadah serah diri
PASIR GUDANG – Demi masa depan empat anaknya, seorang ibu tunggal sanggup menyerah diri di Balai Polis Pasir Gudang untuk dihantar ke pusat pemulihan dadah.

Walaupun menyedari tindakannya bakal 'kehilangan sementara' empat anak yang disayangi, Aleesya (bukan nama sebenar) nekad kerana memikirkan masa depan mereka sekeluarga.

Aleesya berkata, hidupnya mula terjebak dengan dadah melalui pengaruh rakan-rakan sejak lapan tahun lalu sekadar ingin mencuba dan berhibur.

“Sudah hampir setahun saya tidak bekerja kerana ketagih dadah. Saya sudah banyak kali berusaha untuk berhenti daripada menagih dadah, tetapi tidak berjaya kerana pengaruh rakan.

“Kali ini, saya betul-betul nekad hendak berubah walaupun saya sedar bakal kehilangan anak-anak kerana begitu terharu dengan pencapaian pelajaran anak-anak di sekolah,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Menurutnya, walaupun ada lelaki yang mengajaknya berumah tangga, tetapi itu bukan jalan penyelesaian selagi tidak timbul kesedaran dari hati untuk berubah.

“Saya tidak kisah walaupun ditempatkan di pusat pemulihan dadah selama dua tahun asalkan saya dapat berubah dan boleh memulakan hidup baru bersama anak-anak,” katanya.

Difahamkan, keempat-empat anaknya telah diserahkan kepada pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat setelah Aleesya menyerah diri semalam.